Skönhet

Nöjd med sig själv

Jag tycker det är tråkigt att alla inte är nöjda över sig själva. Visst, alla har sina ups and downs, men mesta dels av tiden - borde man inte trivas med sig själv? Alla ser vi ju på oss själva på ett ofta helt annorlunda sätt än vad andra gör. Vi lever med oss själva hela tiden, så egentligen borde vår egen uppfattning vara rätt, eller? 

Vad ska krävas för att alla ska vara nöjda med sig själva? När blir man egentligen nöjd? Alla har vi olika mål och krav. Vi kan vara nöjda över oss själva en stund, när vi presterat bra eller har flyt i livet, men det går ofta över fort.

Jag har bestämt mig för att vara nöjd med mig själv, har börjat se mig själv från en ny vinkel och jag kan säga att jag är nöjd. Alla har vi våra brister, ska man inte vara nöjd med dem med? Är det inte dem som gör oss unika. Framför allt, man ska man inte skämmas. Är man född med det är det ofta inget man kan göra åt det, varför skämmas då? Är det något vi själva gjort som vi inte är nöjda med då har vi rätt att skämmas. Är det inget vi kan göra något åt, varför skämmas?

Jag hoppas och tycker att alla ska vara nöjda med sig själv. Alla har vi något bra i oss. Man kan alltid dölja eller framhäva sina brister. Alla har ju faktiskt sin egen skönhet, bara att alla kan inte se den, skönheten sitter ju i betraktarens öga.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror det där med att vara nöjd med sig själv känns lite "förbjudet" för att jantelagen säger att "man ska inte tro att man är något". Tyvärr. Folk borde vara nöjda med sig själva trots alla fel och brister. Jag kan inte vara nöjd med mig själv och det har sina orsaker. Men jag tycker det är jättebra att du har bestämt dig för att vara nöjd med dig själv, önskar fler kunde följa ditt exempel. Inklusive jag själv.



Ha en trevlig kväll!

2009-04-13 @ 19:40:14
URL: http://camillalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0