Varför vara missnöjd

Jag fortsätter med mitt nöjd tema. Jag tänkte på det, varför vara missnöjd med livet. Man lever ju bara en gång. Visst, vissa lever ett helvetes liv men varför inte plocka ut godbitarna i livet och bara njuta av dem. Som jag skrivit tidigare klart alla har sina ups and downs, men jag tycker det är onödigt att man ska oroa sig över massa saker som man egentligen inte behöver oroa sig för. Man går runt och grubblar på vad andra ska tycka. Varför inte bara leva sitt eget liv så som man vill.

När man har så dåligt självförtroende att man inte vill visa sig ute, skär sig, ta självmord eller ja, vad som helst egentligen så klagas det och "du som är så bra.. tro mer på dig själv" osv, när man har jättebra självförtoende ska det klagas ännu mer, man är ego osv. Jag tycker alla ska kunna vara stolta över sig själva utan att bli nedtryckta.

Iofs, när man gått runt och oroat sig över diverse "problem", sedan kommit över dem.. kommer en helt oskyldig kommentar som aldrig var menat som något dumt och vi själva förstorar upp dem. Då är vi tillbaka på ruta 1 igen. Så vill jag inte att det ska vara. Vi ska kunna ta emot både bra och dåliga saker, för att sedan få vår egna uppfattning och välja ut hur vi själv vill ha det. Hoppas alla kan vara nöjda med sig själva och sitt eget liv. Man ska vara glad över det man har. Gräset är ju inte alltid grönare på andra sidan. Kanske bara ser bättre ut på håll, men alla har vi våra mörka fläckar.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, skönheten sitter ju i betraktarens öga så är det. Jag tittar mig ju i spegeln och betraktar mig själv och jag gillar inte det jag ser. Dagens i-landsproblem, suck..



Hoppas du får en bra dag!

2009-04-14 @ 10:05:37
URL: http://camillalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0