Tillbaka för stunden

Hej igen, har inte skrivit på ett tag. Har tyckt att jag inte direkt har något att skriva om, men jag tänkte skriva några rader nu. Veckan som gått har varit seg, lovet på väg och det är det enda som håller en uppe. Har haft två spanska prov, läsförståelse och "vanligt". Kändes hyfsat, men vi får se. Har också haft Bild-betygprat, hon sa att jag låg lite efter, att jag hade några bilder som inte var klara, bara jag gjorde klart dem och fortsatte måla i samma anda så kunde jag lätt nå ett mvg. Vissa hade inte "djupet" i sina bilder. Tydligen hade jag det..

I torsdags blev det ingen träning, killarna hade match mot Karlskoga U18, stor förlust tyvärr. Pappa och Hans från Karlstad dömde, de var något slöa och ja, såg inte ut som de hade dömt på några år, kanske.. aldrig? Något bra var ju iallafall att jag skrev ett jättefint protokoll. Idag var det vår tur att spela match mot Långserud i Säffle, de saknade 5st 88or och vi vann med 40p. Vi skulle vunnit även fast de hade med 88orna antar jag, vinst när de var med sist iallafall, med mycket. 


Laget, alla utom Alice, Ajla, Johanna Ekelund och Malin Nilsson

Ikväll är min 11 åriga kusin och hans pappa här. Han sitter vid datorn just nu och pappa & Tomas sitter framför tvn och pratar. Vi funderade på att kanske äta på kinan senare, jag vet inte riktigt. Åsa kommer hit också, kanske med barnen. Ikväll spelar Dellas lag i Avesta, kvalet inför J18-Elit. Fast Della kan tyvärr inte vara med, han har ont i benet och fick sin "diagnos" i torsdags, kom inte ihåg vad det heter eller innebär, han verkade inte heller ha så stor koll på det. Förhoppningsvis blir det bättre om han vilar. Så han åkte med dit ikväll och kollar. Matchen börjar halv 7 och bilresan tar runt 3 timmar hem, så han blir hemma ganska sent ikväll. Hoppas det går bra för dem iallafall.

Imorgon ska jag med -87an Linnéa från basketlaget, så ska vi låna pappas bil till Karlskoga och kolla på hennes pojkvän John som spelar hockey i Kristinehamns A-lag, de möter Bofors. Det ska bli kul. Övrigt på lovet vet jag inte vad jag ska göra, är snön kvar ska kanske jag och Eva ut och åka längskidor! Har längtat efter det hela veckan, längdskidor alltså, jag vet inte varför. Brukar aldrig tänka på det annars. Mamma hade pjäxor och skidor som antagligen passar Eva, så blir det fint väder åker vi förhoppningsvis ut i skogen!

En annan sak jag är glad över är Madde som gjort ett bra val. Jag vill inte säga vad det är, men jag tycker det känns skönt för henne att hon lättat på hjärtat. Kul också att Hevi börjat umgåts med oss i skolan. Förresten slog jag till Filip igår på kinden för han pratade skit om Eva, nu har han ändrat sig, men det kunde han sagt från början. Han förtjänade det iallafall.

 Bild på mig från höst/vinter -06 och bild från -09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0